I. Všeobecné ustanovenia
1. 1. Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964Zb. Občiansky
zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákonom č. 250/2007 Z. z. o
ochrane spotrebiteľa v platnom znení (ďalej iba „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č.
102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
Predávajúceho v platnom znení a zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v
platnom znení. A upravuje právny vzťah medzi Predávajúcim, ktorým je:
1. 2. Predávajúcim je spoločnosť
Obchodné meno: DARTECH, s. r. o.
Sídlo: Šoltésovej 1677/184, Považská Bystrica 017 01, Slovenská republika
Zapísaná v registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel Sro, Vložka číslo 43296/R
IČO: 54 472 377
DIČ: 2121682948
Bankový účet: SK09 8330 0000 0022 0214 0588
Predávajúci nie je platcom DPH.
(ďalej aj “Predávajúci” alebo “Obchodník”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru,
alebo služieb ponúkaného Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá
vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ustanovení Všeobecných obchodných podmienok
zverejnených na Webovom sídle Predávajúceho, tohto Reklamačného poriadku a príslušných
zákonov definujúcich spotrebiteľa, v zmysle platnej legislatívy Slovenskej republiky, najmä
zákonov: Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov Predávajúceho v platnom znení, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v
znení neskorších predpisov a zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v platnom znení
1. 3. Emailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho je:
Email: info@darcek4u.sk
Tel. č. : +421944 409 904
1. 4. Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv a. i. je:
DARTECH, s. r. o., Šoltésovej 1677/184, Považská Bystrica 01701, Slovenská republika
1. 5. Tento Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti Kupujúceho, ktorý je
spotrebiteľ pri uplatňovaní práv z vád veci (tovaru), alebo služieb v zmysle uzatvorenej
kúpnej zmluvy na diaľku s Predávajúcim prostredníctvom elektronického obchodu
Predávajúceho www.darcek4u.sk
1. 6. Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá uzatvorila
s Predávajúcim kúpnu zmluvu, a to prostredníctvom webového sídla Predávajúceho,
prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
1. 7. Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, a ktorý pri uzatváraní kúpnej
zmluvy prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho, nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti.
1. 8. Týmto reklamačným poriadkom sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú
spotrebiteľmi a Predávajúcim. S výnimkou uvedenou v bode 4. 12. tohto Reklamačného
poriadku (Vyhlásenie Predávajúceho o záručnej dobe v prípade ak Kupujúci nevystupuje
v postavení spotrebiteľa).
1. 9. Produkty (ďalej aj „Veci“ alebo „Výrobky“) sú tovary, služby, ktoré sú určené k predaju a
zároveň sú zverejnené na Webovom sídle Predávajúceho.
II. Odkazy
2. 1. Na vzťahy zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru, alebo služieb (ako aj ďalšie
právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri
uzatváraní kúpnej zmluvy nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti
(spotrebiteľmi), sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z.
o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a
zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
2. 2. Právne vzťahy vyplývajúce z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady medzi
Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý je právnická osoba alebo fyzická osoba podnikateľ, ktorý
koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti /osoby, ktoré nie sú v postavení spotrebiteľa/ sa
riadia podľa zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení. S výnimkou
uvedenou v bode 4. 12. tohto Reklamačného poriadku (Vyhlásenie Predávajúceho o záručnej
dobe v prípade ak Kupujúci nevystupuje v postavení spotrebiteľa).
2. 3. V zmysle §3, ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z. z. Predávajúci informuje
spotrebiteľa, že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým sa
predávajúci zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda,
alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie predávajúceho, ktorý sa zaviazal
dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným
praktikám, alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným
právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy), ktoré sa predávajúci zaviazal
dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.
III. Zodpovednosť Predávajúceho za vady produktov (tovarov a služieb)
3. 1. Predávajúci je povinný dodať vec (tovar), alebo službu v súlade s uzavretou kúpnou
zmluvou t. j. v požadovanej akosti, množstve a bez vád (faktických, právnych).
3. 2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec, alebo služba pri prevzatí
Kupujúcim. Ak nejde o použité veci, zodpovedá Predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po
prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). Predávajúci odporúča Kupujúcemu aby vady tovarov,
alebo služieb uplatnil u Predávajúceho bez zbytočného odkladu. Pri použitých veciach
Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach
predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
3. 3. Kupujúci je oprávnený predávanú vec, alebo službu pred prevzatím prezrieť.
IV. Záručná doba
4. 1. Záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba pokiaľ ide o použitú vec je12 mesiacov.
Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci, alebo služby Kupujúcim.
4. 2. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá Predávajúci za
vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). Záručná doba je 24
mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená
lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
4. 3. Ak ide o použitú vec, Kupujúci a Predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej
dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov.
4. 4. Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu, ustanovujú osobitné
predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24mesiacov. Záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa
môže týkať i len niektorej súčiastky veci.
4. 5. Na žiadosť Kupujúceho je Predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou
(záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o
kúpe.
4. 6. Vyhlásením v záručnom liste vydanom Kupujúcemu alebo v reklame môže Predávajúci
poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v tomto zákone. V záručnom liste
určí Predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky.
4. 7. Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci Kupujúcim. Ak má kúpenú vec uviesť do
prevádzky iný podnikateľ než Predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia
veci do prevádzky, pokiaľ Kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch
týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.
4. 8. Ak dôjde k výmene za novú vec, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej
veci.
4. 9. Ak dôjde k výmene časti novej veci, u ktorej to povaha veci dovoľuje. Na uvedenú časť
začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene
súčasti veci, na ktorú bola poskytnutá záruka.
4. 10. Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa
neuplatnili v záručnej dobe.
4. 11. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii. Práva zo
zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v
záručnej dobe.
4. 12. V nadväznosti na § 429, ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom
znení, Predávajúci vyhlasuje, že v prípade dĺžky záručnej doby v obchodných vzťahoch medzi
Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý nevystupuje v postavení spotrebiteľa, Predávajúci preberá
záruku za akosť tovarov a služieb v dĺžke trvania 12 mesiacov.
Záručná doba začína plynúť v zmysle ustanovenia Čl. IV, bod 4. 1tohto Reklamačného
poriadku.
V. Postup pri uplatňovaní práv zo zodpovednosti za vady (Reklamácia)
5. 1. Kupujúci je oprávnený uplatniť práva zo zodpovednosti za vady veci, tovaru, alebo
služby na adrese: DARTECH, s. r. o. , Šoltésovej 1677/184, Považská Bystrica 01701,
Slovenská republika.
Kupujúci môže vždy využiť právo uplatniť osobne reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni
Predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie vzhľadom na povahu veci možné, alebo v sídle
Predávajúceho, alebo prostredníctvom tretích osôb napr. prepravné spoločnosti, zásielkové
spoločnosti, Slovenská pošta a. i. Predávajúci odporúča Kupujúcim, aby k uplatneniu
reklamácie využili Reklamačný formulár. Uvedený formulár je voľne prístupný na Webovom
sídle Predávajúceho.
Pri reklamácii Predávajúci odporúča Kupujúcemu doložiť faktúru, záručný list, alebo iný
doklad preukazujúci zakúpenie reklamovaného tovaru, alebo služby u Predávajúceho.
Kupujúcemu Predávajúci odporúča, aby pri uplatňovaní reklamácie opísal vadu tovaru, alebo
služby.
5. 1. 1. V prípade ak Kupujúci reklamuje tovar, alebo službu inak ako osobne, Predávajúci
odporúča Kupujúcemu, aby zasielal tovar spolu s detailným popisom vady tovaru,
a dokladom preukazujúcim zakúpenie tovaru od Predávajúceho (napríklad doklad
o zaplatení, faktúra, záručný list), a to z dôvodu urýchlenia reklamačného procesu.
5. 1. 2. Tovar v prípade reklamácie odporúčame zasielať doporučenou formou. Tovar
Predávajúci odporúča nezasielať formou dobierky, ktorá nebude zo strany Predávajúceho
prevzatá.
5. 1. 3. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je
reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je
povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné
potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s
dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať,
ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
5. 1. 4. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30
dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie,
ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie
predávajúcim.
5. 1. 5. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním
opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením
primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené
zamietnutie,
5. 2. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody podľa
osobitného predpisu.
5. 3. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) zákona č.
250/2007 Z. z. v platnom znení (pod vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie
reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením
kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na
prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr
do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa
vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví
ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie
reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k
prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia
reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto odseku začínajú plynúť odo dňa
prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy predávajúci
znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku
(predmetu reklamácie) za nový výrobok.
5. 4. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže
Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez
ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu
nákladov n a odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia
odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
5. 5. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a Predávajúci ju
zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie
uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný
na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s
tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť
Predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova, počas vykonávania odborného
posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní
odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako
aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno
zamietnuť.
5. 6. Spotrebiteľ má právo na úhradu nevyhnutných nákladov (najmä poštovného, ktoré
uhradil pri odosielaní reklamovaného tovaru), ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením
oprávnených práv zo zodpovednosti za vady tovarov a služieb. V prípade odstúpenia od
zmluvy z dôvodu chyby veci, alebo služby má spotrebiteľ tiež právo na úhradu nákladov k
tomuto odstúpeniu.
5. 7. Náležitosti odborného posúdenia v zmysle bodu 5. 4 tohto článku:
Odborné posúdenie musí obsahovať:
a) identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie,
b) presnú identifikáciu posudzovaného výrobku,
c) popis stavu výrobku,
d) výsledok posúdenia,
e) dátum vyhotovenia odborného posúdenia.
5. 8. Ak to charakter výrobku umožňuje, spotrebiteľ Predávajúcemu (určenej osobe) výrobok
odovzdá pri uplatnení reklamácie. Ak povaha výrobku neumožňuje doručiť výrobok
predávajúcemu (určenej osobe), spotrebiteľ môže pri uplatnení reklamácie požadovať
odstránenie vady na mieste, kde sa výrobok nachádza alebo si s Predávajúcim (určenou
osobou) dohodnúť spôsob prepravy výrobku.
5. 9. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci po
skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je
povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy
a o dobe jej trvania.
VI. Práva Kupujúceho pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady
6. 1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a
riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
6. 2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada
týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady
vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
6. 3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak
to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
6. 4. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne
užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy
odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však
Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec
riadne užívať.
6. 5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
VII. Záverečné ustanovenia
7. 1. Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných
podmienok a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla.
Dokumenty – Všeobecné obchodné podmienky a Zásady a poučenia o ochrane osobných
údajov tohto Webového sídla sú zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.
7. 2. V prípade zmeny v Reklamačnom poriadku, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa
riadi podľa Reklamačného poriadku platného a účinného pri uzatvorení Kúpno-predajnej
zmluvy, a to až do momentu jej zániku.
7. 3. Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný momentom jeho zverejnenia na
Webovom sídle Predávajúce dňa 1. 7. 2024